Camp Rock


Handling: Mitchie Torres är en begåvad men osäker tonårstjej som får sitt livs chans då hon kommer till det attraktiva Camp Rock - ett sommarläger för unga, ambitiösa artister. Till lägret kommer också Shane Gray, en ung, vild och uttråkad stjärna med attitydproblem som motvilligt ska arbeta som gästlärare under sommaren. Inte för att han vill, utan för att han måste - annars riskerar han att förlora sitt värdefulla skivkontrakt. Hans inspiration väcks till liv när han får höra Mitchie sjunga - men han kan inte se henne. Han börjar söka efter den mystiska rösten, samtidigt som Mitchie själv försöker övervinna sin rädsla för att stå i rampljuset. Utan att veta om det har båda något att lära av varandra. Kommer ödet att föra dem samman?

Skådespelare: Demi Lovato (Mitchie Torres), Joe Jonas (Shane Gray), Meaghan Martin (Tess Tyler)
Längd: 1 timme 34 minuter
Min åsikt: Mycket söt men lite nördig film. Men det är ju ändå en Disney Channel film, så vad kan man förvänta sig? Men den är rolig och handlar mycket om lögner och vänskap - och det handlar ju livet mycket om också. Jag tycker det är en rolig film att se även för folk i min ålder. Musiken är bra, och jag tycker att den är värd att se. För man sitter med ett fånigt leende igenom hela filmen (utom under dom pinsamma scenerna) och den är sådär klämkäck som alla tonårsfilmer faktiskt är.
Betyg: 3 av 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0