Dubbel-8



Handling
: Året är 1964 och det är sommar i ett litet småtrist, men filmtokigt samhälle i Dalarna. Kring torget kretsar 15-åringarna Anders och Börje på sin mopeder. Där finns också Raggar-Billy med sin stora amerikanare.Kompisarna Anders och Börje är helt besatta av sex och när Brigitte Bardot-kopian Sofia klivet av bussen från storstan börjar det hända saker. Anders och den mer talföre Börje bestämmer sig för att enda sättet att få se Sofia naken är att säga att de ska göra en film och erbjuda henne huvudrollen.

Skådisar: Fransisco Jacob (Anders), Viktor Källander (Börje), Jenny Ulving (Sofia)
Längd: 1 timme 25 minuter
Min åsikt: Jag tycker att den är filmen var hysteriskt rolig, men även en av dom sämsta filmerna jag sett. Handlingen var helt meningslös, men det var roligt att se vad för filmer man gillade för några år sen. Jag kunde inte låta bli att le lite åt hur krystat allting var, men jag vet inte om jag skulle tipsa någon annan att se den här filmen direkt. Tjejen var dock väldigt vacker, men det gör ändå inte filmen till någon höjdare direkt. Om man vill se en lite cheesy film, med ganska keff handling så är den här filmen perfekt. Annars ska man nog hoppa över den och leta upp en annan film!
Betyg: 1,5 av 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0